VYMĚŇTE ZIMNÍ KAŠE ZA GRANOLU.

Kaše na jaře už tolik netáhnou, ale přesto se nevzdávejte oblíbených vloček! Není nic jednoduššího než si připravit domácí granolu. Suroviny jsou téměř totožné a využití…no to poznáte! Tento týden dávám na IG typy, jak si s granolou v kuchyni pohrát a co všechno s ní můžete dochutit, přizdobit a obohatit. A myslím, že se máte na co těšit, protože ve hře bude i slaná granola.

Základem každé dobré granoly jsou většinou ovesné vločky, které nám dodají vlákninu, spoustu energie a vše, co naše tělo na jaře potřebuje vitamíny A, B1, B2, D, E, kyselinu listovou a minerální látky hořčík, draslík, vápník a železo. Ale i vločky mohou být různé a tak můžete vyzkoušet třeba pohankové nebo rýžové. Poslední jmenované doporučuji do směsi s dalšími vločkami, protože samotné jsou hodně tvrdé. Kdo chce vyzkoušet netradiční granolu, tak do směsi přidá třeba vařenou quinou nebo jáhly.

Další podstatnou složkou jsou ořechy a semínka. Ty do zdravého, energeticky a výživově bohatého jídelníčku rozhodně patří, a navíc mají pozitivní vliv i na naši pleť, vlasy a nehty, což taky není na škodu. Ořechů se rozhodně nemusí bát ani ti, kteří chtějí redukovat svoji váhu. Obsahují sice hodně tuku, dokonce tolik, že se z nich vyrábějí výborné oleje nebo ořechová másla, ale jsou to tzv. zdravé tuky, které regulují hladinu cholesterolu. Kromě tuku obsahují i velké množství vlákniny, což obojí je zárukou, že nebudete dlouhou dobu vědět, co je hlad. Zajímavou chuť vaše granola získá, když přidáte mák, jako zdroj vápníku.

No a nakonec granolu osladíme. Nejvhodnější je sušené ovoce – rozinky, brusinky, datle, švestky, meruňky. Nejlepší je asi od každého trochu a mějte na paměti, že sušené ovoce obsahuje víc cukru, tak to nepřežeňte s množstvím. To ale koneckonců platí vždy…

…nebo si můžete udělat slanou granolu do polévek, salátů a na pomazánky. V tom případě nahraďte sušené ovoce sušenými rajčaty, olivami a parmazánem a vyrobíte si pochoutku originální chuti. Můžete přidat i oblíbené koření nebo sušené bylinky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *