VYMĚŇTE ZIMNÍ JÍDELNÍČEK ZA JARNÍ.

Čas na změnu jídelníčku je tady! Konec zimnímu přejídání, začíná lehké svěží jaro plné energie a dobré nálady. Co tedy přidat nebo ubrat ze svého menu, abyste nebyli unavení a byli třeba i o pár kil lehčí?

Hlavně se netrapte různými detoxy, dietami a hladovkami. Odlehčete jídelníček a to rozhodně neznamená jezte méně. Naopak! Jezte hodně, ale kvalitní a lehce stravitelné potraviny a vybírejte ty, které k jaru patří.

  • Uberte v jídelníčku živočišné tuky, což v praxi znamená, nahraďte tučné maso například luštěninami nebo zakysanými mléčnými výrobky, drůbežím masem a sladkovodními rybami.
  • Místo brambor, knedlíků a těstovin si raději dejte kvalitní rýži nebo quinou a dávejte přednost kváskovému pečivu.
  • Pokud jste se naučili připravovat si výživné snídaňové kaše z ovesných vloček, vyzkoušejte odlehčenou variantu a dejte si kaši rýžovou nebo jáhlovou.
  • Čerstvého ovoce jaro mnoho nenabízí, ale jablka a hrušky nám jarní jídelníček příjemně osladí, a pokud máme mražené sezónní ovoce, jako jsou jahody, borůvky, maliny…určitě je vhodná doba ke spotřebě.
  • Největší část pomyslného denního talíře by nám měla na jaře zabírat zelenina. Říká se, že chuť jara je kyselá a hořká. Dopřejte si tedy rukolu, čekanku, ředkvičky, bílou ředkev a pažitku.
  • Vypěstujte si klíčky z řeřichy nebo soji mungo. Klíčky můžete přidávat do salátů, pomazánek nebo jen tak na chleba s Lučinou nebo Ricotou. Skvělé jsou v kombinaci s kvašenou (fermentovanou) zeleninou. To je ten nejlepší a nejúčinnější multivitamín, který si můžete připravit.
  • Na jaře doporučuji méně solit a dochucovat spíše bylinkami –oregáno, pažitka medvědí česnek, a kořením – kmín a kurkuma.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *