Vánoce za námi a zima na krku.

Letošní zima nám dává pěkně zabrat a mrazivé počasí je doba, kdy o sebe musíme obzvlášť pečovat a přemýšlet, co si dát na talíř. To, že v zimě máme jíst hodně vitamínů, už všichni víme. Důležité pro naše tělo právě v tomto období jsou také minerály (hořčík, vápník, draslík) a potraviny, které jsou výživné a zároveň lehce stravitelné.

Správně zvolené potraviny a způsob jejich úpravy nám pomohou lépe se vypořádat s nízkými venkovními teplotami, dodají nám tolik potřebnou energii, a co je důležité dokáží nás dobře zasytit a snížit tak naší chuť zejména na sladké.

Co si tedy dávat v zimě na talíř:
• Připravte si přílohy bohaté na vápník a hořčík – celozrnnou rýži, jáhly, ovesné vločky a quinou
• Ze zeleniny používejte všechny druhy kořenové zeleniny – mrkev, celer, petržel, červenou řepu, křen, ředkvičky, bílou ředkev. Do zimního jídelníčku rozhodně patří zelí, kapusta, pórek, cibule a česnek.
• Abyste uspokojili svoje chutě na sladké, dopřejte si sušené ovoce – křížaly, datle, švestky. Nezapomeňte ale, že v sušeném je daleko více cukru, tak opatrně s množstvím.
• Bílkoviny volte spíš lehce stravitelné – kysané mléčné výrobky, luštěniny nebo kvalitní hovězí maso. Nic nezkazíte rybou.
• Nezapomínejte na koření – zázvor, chilli, pepř, kurkuma, kmín a do sladkých pokrmů a nápojů přidávejte skořici, hřebíček a badyán.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *