S ROZUMEM A S CHUTÍ.

Kdo v poslední době na jaře nedetoxikuje, není in! A když je něco in, roztrhne se pytel se zaručenými radami „jak na to“! A stejně tomu tak je s jarní očistou organismu, stačí si jen vybrat. Můžete pít zeleninové šťávy, jíst zázračné pilulky, držet hladovky nebo si dokonce dopřát střevní klystýr. Většinou se ale jedná o příliš radikální změnu v životosprávě, která má spíše negativní dopad na náš organismus a zdraví.

Ti z vás, kteří ještě žádnou “očistu” nestihli, to mohou letos zkusit jinak – s rozumem a s chutí! Jedno totiž zůstává pravdou. Změna ročního období by měla být zároveň změnou jídelníčku. Jíst převážně sezónní potraviny je jedno z nejlepších rozhodnutí, co pro své zdraví, krásu a vlastně i peněženku můžete udělat.

DOPŘEJTE SI SVĚŽÍ JARNÍ JÍDELNÍČEK.
• Zeleninu nemusíte dlouze vařit, péct a grilovat. Vraťte se ke svým oblíbeným zeleninový salátům, nebo se nechte inspirovat novými kombinacemi chutí. Pokud budete zeleninu upravovat tepelně, tak pouze krátce blanšírujte nebo připravte v páře.
Nezapomeňte na jarní bylinky a natě. Nejenže nám dodají spoustu vitamínů a minerálů, které právě na jaře nejvíc postrádáme, ale obohatí chuť a sortiment pro přípravu jarních jídel.
Na jaře je dobré zvýšit příjem vlákniny. Ta nám pomůže s přirozeným procesem očisty a detoxikace. Jezte nejen celozrnné pečivo, ovesné vločky a rýži, ale seznamte se také s dalšími potravinami a na jarní talíř zařaďte, pohanku, quinou a jáhly.
• Tučná a červená masa nahraďte rybami a drůbežím masem. Místo uzenin a tavených nebo tučných sýrů si dejte čerstvý sýr typu lučina, tvaroh, ricotu nebo brynzu.
• Mléčné výrobky si dopřejte v zakysané podobě, tzn. jogurty, kefír nebo skyr.
• Naučte se připravovat luštěninové pomazánky, které skvěle dochutíte bylinkami a klíčky a snadno doplníte salátem nebo čerstvou zeleninou.

Co ještě dodat k jarní proměně? Nezapomínejte na pití, pohyb ale i odpočinek a radujte se, že je tady jaro!.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *