Nejlepší prevence proti chřipce a nachlazení – zahřívat, zahřívat, zahřívat!

Napadlo vás už někdy vyrazit v zimě do ulic v ryze letním oblečení? Zdá se vám moje otázka mírně řečeno nemístná? Tak se zamyslete nad tím, jak jste v zimě změnili jídelníček. Nebojte se, nejedná se o totální změnu vašich zvyků a zákaz oblíbených jídel a nápojů. Jde spíše o to zařadit do svého nákupního seznamu potraviny, které mají schopnost zahřívat náš organismus zevnitř. Někdy stačí změnit způsob přípravy dané potraviny nebo jídlo dobře okořenit.

Správně vybrané a připravené potraviny nám v zimě pomohou zvládnout nejen nízké teploty, ale ochrání nás před chřipkami a nachlazením a ještě jedna dobrá zpráva – budeme lépe odolávat různým chutím, převážně chuti na sladké.

Co tedy jíst, aby nám bylo teplo?

  • Veškerou kořenovou zeleninu, kapustu, zelí, pórek, cibuli, česnek, ředkvičky, pažitku
  • Datle, fíky, banány
  • Ořechy, mandle, slunečnicová a dýňová semínka
  • Celozrnnou rýži, ovesné vločky, pohanku
  • Kakao, skořici, zázvor, chilli, kurkumu, pepř
  • Kvalitní maso a ryby
  • Dávejte přednost teplým jídlům
  • Vařte silné masové vývary, luštěninové a zeleninové polévky
  • Místo zeleninových salátů, zeleninu zapečte, nebo si připravte salát z luštěnin a kořenové zeleniny. Nejlepší volbou v zimě je fermentovaná zelenina, neboli picles
  • Pochutnejte si na obilných kaších s ořechy a sušeným ovocem, nebo si uvařte jablečný rozvar se skořicí a hřebíčkem
  • Klidně si dejte svařené červené víno s kořením, nebo si udělejte jablečný svařák

Některá z uvedených jídel si tento týden můžete připravit podle mých receptů. Nechte se inspirovat https://www.facebook.com/evagoldmannovacz/?ref=page_internal

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *