JSTE VE STRESU? DEJTE SI SAUNU!

Samozřejmě to není tak jednoduché. Neslibujte si, že když pravidelně jednou do roka zavítáte do nejbližší sauny, prohřejete se na provozní teplotu, tak už vás nikdo nikdy nevytočí a s klidem hazardního hráče budete zvládat jakkoli nabitý program. Tak to skutečně nefunguje!

Základem úspěchu, tedy aby se začaly projevovat všechny pozitivní účinky sauny na zdraví, krásu a vitalitu, je pravidelnost. Pokud pravidelně, tedy alespoň jednou týdně, absolvujete celý proces správného saunování, to znamená prohřátí organismu, následné ochlazení a odpočinek, pocítíte množství skvělých účinků finské sauny.

Některé se dostaví hned po první návštevě. Všechny zatuhlé svaly, i ten pod pravou lopatkou z každodenní práce na počítači, přestanou bolet. Bude se vám snadno dýchat, večer usnete a budete spát až do rána.

NĚKOLIK RAD PRO ÚPLNÉ ZAČÁTEČNÍKY:

  • Před vstupem do sauny se důkladně osprchujte a osušte.
  • V potírně si lehněte nebo sedněte na ručník. Abyste podpořili účinky prohřívání, můžete používat masážní pomůcky – rukavici, lufu nebo kartáč.
  • V potírně dýchejte jen ústy! Suchý vzduch při dýchání nosem vysušuje sliznici a způsobuje bolesti hlavy.
  • Dobu prohřátí volte podle svých pocitů, neměla by být kratší než 8 minut a delší než 15 minut. Po prohřátí se opláchněte pod vlažnou sprchou pro odstranění potu a uvolněných nečistot z kůže. Teprve pak se zchlaďte pod studenou sprchou nebo v bazénku.
  • Celý proces můžete opakovat, ale postupně ne při první návštěvě.
  • Po posledním ochlazení se uložte na lehátko v odpočívárně a odpočívejte alespoň půl hodiny.
  • V průběhu saunování je potřeba doplnit tekutiny (nealko nápoje).

Pravidelné návštěvy sauny se projeví nejen na zlepšení vašeho zdraví, na kvalitě pokožky a vlasů, ale i na vaší náladě…a tím jsme vlastně začínali.

Choďte do sauny a poznáte to sami!

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *