AŤ ŽIJÍ LUŠTENINY.

Věděli jste, že duben je měsícem luštěnin? Je dobré si na jaře připomenout, že luštěniny nejsou pouze zimní jídlo. Luštěninové pomazánky si můžete připravovat po celý rok. Na jaře si dejte vařenou luštěninu do salátů, mně se například osvědčil salát z čerstvého špenátu, ředkviček vařených bílých fazolí. Rozhodně si ho co nejdřív připravím a vyfotím, abych se o něj s vámi podělila.

Dnes vám ale nabídnu jinou dobrotu. Připravte si se mnou smetanový špenát s cizrnou. Cizrna je v poslední době hodně oblíbená především díky pomazánce hummus. Naši pozornost si cizrna zaslouží především s ohledem na své výživové hodnoty, které jsou srovnatelné s hodnotami drůbežího masa. Na rozdíl od masa si dovede poradit s přebytečným cholesterolem v našem těle, má nízký glykemický index a je tedy vhodná pro ty, kteří hubnou nebo mají problém s cukrovkou. Cizrnu také doporučuji všem s citlivým zažíváním, těhotným ženám a dětem, protože nejméně ze všech luštěnin nadýmá.

SMETANOVÝ ŠPANÁT S CIZRNOU.
Na pánev dáme 5 lžic oleje a osmahneme na něm na kostičky pokrájenou cibuli a česnek. Přidáme 3 kávové lžičky kurkumy a necháme rozvonět, ne na prudko, aby se koření nepřipálilo. Dále přidáme balení mraženého listového špenátu (ne protlak), nebo balení čerstvého špenátu a necháme vydusit vodu. Přilijeme 200ml smetany, každý jakou má rád. Já používám kokosové mléko nebo balení sýra ricota. Vše dobře promícháme a nakonec přidáme asi 200 g vařené cizrny nebo jednu plechovku cizrny v nálevu. (Nálev slijeme a cizrnu propláchneme.) Směs necháme prohřát, popřípadě dochutíme solí a máme hotovo.
Tento jednoduchý bezmasý recept je vynikající s různým pečivem, indickými plackami nebo rýží jako hlavní jídlo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *